DADAISME

El Dadaisme és l’avantguarda i una de les formes d’art més trencadores que mai s’han presenciat. La seva absurda intenció crec que combina perfectament tot el que és antiestètic i repulsiu que mai ha estat tan conjugat dins de l’art com en el Dadaisme. M’encurioseix i em resulta força interessant la idea de rebel·lió contra l’art tradicional que el dadaisme intencionadament va provocar.

El moviment Dadaista neix a partir de l’exili de diversos artistes intel·lectuals que van emigrar a Suïssa durant la primera guerra mundial, ja que aquest era un país neutral durant aquest període bèl·lic. Concretament troba el seu origen l’any 1916 al Cabaret Voltaire de Zuric, on el poeta Tristan Tzara va propulsar aquest nou moviment de caràcter totalment absurd, trencador amb intencions clarament destructives.
Les obres integrades en aquesta nova corrent, combinaven de manera absurda diversos elements, per tal que l’espectador es qüestionés respecte als límits de l’art i tenien sobretot la intenció de causar controvèrsia en les reaccions del públic, sempre produint obres cadents de sentit lògic i amb l’absurd com a norma estrictament general.
El Dadaisme englobava totes les formes d’art, sobretot hi predominaven les obres plàstiques com ara el collage o la pintura de diversos tipus, les escultures que combinaven elements sobretot quotidians diversos de manera il·lògica i també existien obres de tipus fotogràfic o fins i tot és comesa a introduir l’audiovisual com a expressió artística.

Els artistes més representatius que formaven part del moviment dadà són:

Marcel Duchamp: Va ser un dels propulsors més destacats del moviment dadaista. Les seves diverses obres de caràcter multidisciplinari van dotar a aquest corrent avantguardista d’un caràcter molt representatiu amb una iconicitat simbolisme propi del dadaisme.
Les seves obres es basaven en la recerca de l’absurditat absoluta, la conjugació de diversos elements absents de sentit lògic. Això va bastar perquè Duchamp passes a ser l’artista referent del Dadaisme

Tristan Tzara: Fou l’artista per excel·lència propulsor del Dadaisme. La seva ocupació en el món de l’escriptura, més concretament el de la poesia, va ser determinant per tal de dotar al moviment Dadà d’uns manifestos que englobaven totes les intencions i finalitats del dadaisme i atorgar una explicació que donés a conèixer tot el que el Dadaisme suposava.

Man Ray: També va ser un dels artistes més destacats dins del Dadaisme, en concret va ser un refent en el món de fotografia. Les seves obres que també constaven d’escultures diverses i obres plàstiques, sintetitzaven a la perfecció l’essència dadà i la seva funcionalitat incomprensible mai produïa indiferència en el públic. Aixó va provocar que posteriorment, passes a ser un gran referent extern i intern al Dadaisme

Hugo Ball: Destaca en el Dadaisme dins del camp del collage. Un camp que encaixa a la perfecció amb els idearis dadaistes que a través de la combinació de diferents conceptes i elements s’aconseguia una obra resultant cadent de racionalitat tot i que podria tindre alguna connotació en concret.

Anuncios
DADAISME

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s